Ирээдүй рүү аялаад зах зээлд юу эрэлттэй байгаа, борлуулалтын ямар хэрэгсэл болон арга барил бий болсон зэргийг мэдэж чадахгүй ч өнөөгийн борлуулалтын хамгийн эрэлттэй чиг хандлагыг ажиглан өөрсдийн давуу тал болгон ашиглах боломж бидэнд байна. Ялангуяа цар цахалтай холбоотойгоор өмнөн таамаглаж байсан чиг хандлагууд өөрчлөгдөөд байгаа юм.
Дараах 2021-2022 оны эрэлттэй байгаа трендүүдтэй танилцан өөрийн бизнес төлөвлөгөөндөө ашиглаарай.
1. Үнэ цэнд тулгуурлан худалдаалах нь
Ихэнх бизнесийн байгууллагууд борлуулалтаа ихэсгэхийн тулд үйлчилгээ/бүтээгдэхүүнээ хэрэглэгчдэд рүү шахах гэдэг хандлага харагддаг. Энэ нь эсрэгээрээ хэрэглэгчдийг үргээх, цаашлаад тэднийг мөнгөний машин мэт сэтгэгдэл төрүүлэх явдал цөөнгүй. Судалгаанаас үзэхэд өндөр борлуулалттай компаниудын 80% нь “үнэ цэнд тулгуурлан худалдаалах” арга барилыг хэрэгжүүлдэг байна. Уг арга барилыг хэрэгжүүлдэггүй аж ахуйн нэгжийн 45% нь борлуулалтын сөрөг өсөлттэй байдгийг дурдсан байна.
Энэхүү стратеги нь хэрэглэгчдэд тухайн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг авсанаар ямар ашиг тус хүртээх гэдэгт анхаарал өгдөг тул хэзээ ч сөрөг үр дүнг үзүүлдэггүй аж.
2. Хиймэл оюун ухааныг ашиглан худалдан авалтыг нэмэгдүүлэх
Хиймэл оюун ухааныг ашигласнаар хэрэглэгчдийн мэдээллийг цуглуулах цаашлаад, цуглуулсан мэдээллээсээ улбаалан худалдааны төлөвлөгөө боловсруулах боломжтой юм. Нийт худалдааны үйл ажиллагааны 40%-г хиймэл оюун ухаанаар гүйцэтгэх боломжтой болоод байна. Мөн дараагийн 3 жилд хиймэл оюуныг худалдааны салбарт нутагшуулах явц 139% хүртэл өсөхөөр төлөвлөгджээ.
3. Хэрэглэгчийн туршлага дээр тулгуурлах нь:
Судалгаанаас үзэхэд, хэрэв тухайн байгууллага хэрэглэгчтэйгээ илүү хувийн яриа тогтоох мөн үйлчилгээ бүтээгдэхүүний тухай тухайн хүний бодол санааг сонсон харилцаж, өөриймсүүлэх нь нийт хэрэглэгчдийн 60% нь сэтгэл хангалуун байдаг ба 49% нь шууд худалдан авалт хийдэг болохыг харуулжээ. Хэрэглэгчидтэй найрсаг харилцаа тогтоох нь дараах давуу талуудтай:
- Зогсолтгүй шинэлэг байдал
- Хэрэглэгчидтэй байнгын харилцаа тогтоох
- Үнэнч хэрэглэгчийг бий болгох, хадгалах
B2B (компани-компани) компаниудын хувьд хамгийн сонирхолтой бизнес боломжууд:
*Хэрэглэгчийн туршлага бол хамгийн их түлхэц өгч буй бизнесийн боломж юм.
4. Сургалтыг гол болгох
Байгууллага өөрсдийн ажилчиддаа сурган хөгжүүлж буй байдал нь компаний амжилттай яваатай шууд холбоотой ба үүнд хөрөнгө оруулах нь нийт орлогыг 90% хүртэл нэмэгдүүлдэг аж.
Сургалтын үеэр ажилчид өмнө нь хараагүй зүйлээ олж авах түүнийгээ цаашид хэрэгжүүлэх боломжийг олгодог ба урт хугацаандаа алдаа мадаг бага гаргах нөхцлийг бүрдүүлж өгдгөөрөө онцлогтой.
5. Цахимаар худалдаалах
Нийт худалдан авагч нарын 94% нь тухайн бүтээгдэхүүнийг авахаасаа өмнө цахим платформоос судалгаа хийдэг байна. Энэ нь цахим мэдээллийн хэрэгслээр дамжуулан тухайн үйлчилгээ болон бүтээгдэхүүнийг өргөнөөр хүртээх боломжийг мөн харуулж байгаа юм. Цахимаар худалдаалах нь:
6. Борлуулалтын аутсорсинг (outsourcing)
Дэлхийн аутсорсингийн зах зээл 2018 онд нийт 85.6 тэрбум долларын хөрөнгөтэй байсан бөгөөд 2022 он гэхэд 82.2 тэрбум доллар болж өснө гэж таамаглаж байна.
Тусгай худалдааны багууд гарган, өөр өөр сегмент гаргаж боломжит хэрэглэгчдийг татах нь гол зорилго юм. Энэ нь бүтээмжийг сайжруулах, уян хатан байдлыг нэмэгдүүлэх, үйл ажиллагааны зардлыг багасгах, нөөцийг ихэсгэдэг зэрэг олон давуу талтай учраас жижиг дунд биэнесүүд аутсорсинг худалдааг өргөнөөр ашиглаж байна.
7. Хэрэглэгчидтэй харилцах менежмэнт нь борлуулалтын нэг хэсэг
Хэрэглэгчидтэй харилцах олон хэрэгсэл байдаг ба аж ахуйн нэгжийн 65% гар утсаар хэрэглэгчидтэй харилцах менежмэнтийг ашигладаг байна. Энэ нь мэдээлэл боловсруулахад хялбар байдгаас гадна сүүлийн худалдан авалтан дээр нь тулгуурлан нэмэлт бүтээгдэхүүнийг санал болгодог. Өсөлттэй яваа компаниудын 49% нь энэхүү системийг ашигладаг ба 91% нь тавьсан борлуулалтын биелүүлэлтэндээ хүрч чаддаг. Дурьдагдаагүй давуу талууд:
8. Millennials (1981-1994 оныхон) үеийнхэнд нөлөөлөх нь
Энэ насныхны онцлог нь техник технологийн холбогдолтой зүйлсийг хурдан сурахаас гадна тэд мөр зэрэгцэн алхдаг билээ.
Судалгаанаас үзэхэд энэ үеийнхний 68% нь цогц бүтэцтэй цахим платформоос худалдан авалт хийх хүсэлтэй байдаг байна. Хэрэв тэд таны зорилтот хэрэглэгч бол технологи дээр суурилан бүтээгдэхүүн болон үйлчилгээгээ үзүүлэх мөн худалдаалбал зохистой.
Үргэлжлэл бий..
Худалдан, борлуулах ур чадварыг МАСТЕР БОРЛУУЛАГЧ ХӨТӨЛБӨРӨӨС...
Бүртгэлийн линк: https://forms.gle/jyH6Xdy1Pxcqr1aH9