Товчлол
Хөдөлмөрийн зах зээлд өөрийгөө таньж мэдэх ур чадвар бол хамгийн хэрэгцээт чадварын нэг. Харин менежментийн салбарт шинээр хөл тавьж буй тохиолдолд хэрэгцээт гэхээсээ илүүтэй чухал чадвартаа ордог. Анх удаа менежерийн ажил хийж буй хүмүүст зориулсан өөрийгөө танин мэдэхэд туслах хоёр алхмыг хэлж өгье.
Өөрийн ажиллах хэв маягаа таньж мэдэх нь
Карьерийнхаа туршид бусдын олон зан байдлыг таньж мэдэн, гүйцэтгэлийг үнэлж сурснаар хүмүүсийн ажиллах хэв маягт хоёр гол шалгуур байгааг олж мэдсэн юм.
Introvert, extrovert эсэхээ мэдэхийн тулд дараах асуултыг өөрөөсөө асуугаарай:
Тухайлбал, бичээч би өөрийгөө хэт extrovert гэж боддоггүй, гэхдээ зөв хариултанд хүрэхийн тулд бүхий л санаагаа гадагшлуулах хэрэгтэй байдаг. Хэрэв та илүү extrovert нэгэн бол тулгарч буй саад бэрхшээлийг даван туулахдаа ажлынхаа хүнтэйгээ ярилцдаг, асуудал шийдвэрлэхийн тулд баг хамт олонтойгоо нэгдэж байж шийдэхийг илүүд үздэг болов уу. Харин эсрэгээрээ introvert бол аливаа төлөвлөгөө, шийдлийг бусдад танилцуулан, хариу авахаасаа урьтан ганцаараа бие даан тунгаан бодохыг илүүд үздэг. Мөн хурал, уулзалтаас илүү имэйл, албан бичгээр харилцах нь илүү тохиромжтой санагддаг болов уу.
Үүрэг даалгавартаа төвлөрдөг эсвэл бусдад төвлөрдөг эсэхээ мэдэхийн тулд та,
Үүрэг даалгаварт чиглэсэн хүмүүс аливааг хийх хамгийн хурдтай, үр дүнтэй арга барил, бага нөөц ашиглахад анхаардаг. Харин хүмүүстээ анхаардаг хүмүүс бүхий л зүйлд зөвшилцөлд хүрэхийг зорьдог ч гэлээ хүмүүсийг нэгтгэхэд хэт анхаарснаас үүдэн ажлаа үр дүнтэйгээр гүйцэтгэхээ мартах нь бий.
Дараах тэнхлэгийн хаана байгаагаас та өөрийгөө тодорхойлж болох буй за. Аналитикч, удирдагч, хамтран ажиллагч, дэмжигч гэж дөрөв ангилдаг.
Өөрийнхөө ажиллах хэв маягаа/энгийнээр хэлбэл өгч буй тайлангаасаа харж болно/ ухамсарлан мэдэх нь таныг үр дүнд чиглэсэн эмпатик менежер болоход туслана. Баг, хамт олны түвшинд яривал та ажиллах хэв маягийн үнэлгээг ашиглан давуу болон сул талаа хослуулж сайтар боловсруулах боломжтой. Хувь хүний хувьд сул талаа хянаж, боломж нөхцлөө өөртөө тааруулах, төлөвлөгөө боловсруулах боломжийг танд олгоно.
Жишээлбэл, удирдлагууд асуудал тулгарахад тэр дариу хариу үйлдэл хийх хандлагатай байдаг. Үүний оронд баг хамт олны түвшинд бодон шийдвэр гаргахаас урьтан асуулт асуух нь хамгийн зөв. Ингэснээр үйл ажиллагаа хэт хурдсаж, ачаалал нэмэхгүйгээр багаараа асуудал шийдвэрлэх ур чадвараа сайжруулах боломжтой.
Үнэт зүйлээ тодорхойлох
Дараагийн алхам бол танд урам зориг өгдөг үнэт зүйлсийг тодруулах явдал юм. Таны ажиллах хэв маяг болон үнэт зүйл тань баг удирдах, бусадтай хамтран ажиллахад чиглүүлэг болж өгдөг.
Тодорхойлсон үнэт зүйлийнхээ тухай бодоод үзээрэй. Таны ажиллах хэв маягтай хэрхэн нийцэж байна вэ? Үүнийг мэдсэнээр ухамсаргүй дэх хэвшмэл хандлагаа ойлгож, өөрийн давуу талаа хөгжүүлэх, бусадтай харилцахдаа ойлголцол сайтай байна. Жишээлбэл, та хамт олноо эрхэмлэдэг, хамтран ажиллагчийн хэв маягтай бол багийнхаа сэтгэл зүйн аюулгүй байдлын төлөө хэтэрхий их хичээл зүтгэл гаргах магадлалтай. Ингэснээр та бусдыг бие даахад сургахгүй байгаагаа анзаарах болно. Эсвэл та үр нөлөөтэй байдлыг чухалчилдаг, удирдагчийн хэв шинжтэй гэж бодъё. Үр дүн үзүүлэхдээ сайн ч гэлээ, хурдаа сааруулж бусдад бие даан сурах боломж олгох, зааж сургах тал дээр тааруухан байх талтай.
Ажиллах хэв маяг болон үнэт зүйлээ ярилцах
Ажиллах хэв маяг болон идэвхжүүлдэг үнэт зүйлийнхээ тухай та нээлттэй байх нь чухал юм. Тэгэж байж хамт олон тань хэрхэн хамтран ажиллах, санал хүсэлтээ хэлэх боломжтой болно. Мөн хамтарч ажиллахдаа баримталдаг зарчим, менежмент хийх ур чадвар, харилцах хэв маяг, ажиллаж чадах салбар чиглэл зэргээ тодорхойлсон “Надтай хамтарч ажиллах нь” гэсэн файл ч үүсгээд бусадтай хуваалцаж болох шүү дээ. Эсвэл ийм ажлыг баг хамт олноороо хийвэл илүү үр дүнтэй бөгөөд ингэснээр хамтын ажиллагаа хэрхэн сайжирч байгааг харах бүрэн боломжтой.
. . .
Өөрийгөө танин мэдэх ур чадвар бол таны карьерын туршид шаардлагатай бөгөөд хэрэгцээт чадвар юм. Цаг хугацааны явцад хөгжүүлэн, дасан зохицох ч боломжтой. Бусдаас ялгарах шинж байдлаа эрт тодорхойлсноор одоо болон ирээдүйд зөв, оновчтой ажил руу чиглүүлэхэд туслана.
Эх сурвалж: Harvard Business Review
Бэлтгэсэн: Б.Оюунханд