Олны өмнө өөртөө итгэлтэйгээр илтгэл тавих гэдэг бол сандарлаа дарахаас ч хүнд ажил. Ярианы техник, урлаг, олон нийтийн ярианы тухай мэдлэгийг сайтар эзэмшихийг хэлдэг. Сайн жүжигчид, илтгэгчид тайзан дээр гарахдаа техниктээ л найддаг. Гэхдээ тэд зүгээр л зохиолдоо эсвэл хамтрагчтайгаа холбогдоно гэж найддаггүй. Энэ нь олны өмнө яриа хийдэг хүн болгонд хамааралтай. Хэдийгээр та үргэлж сэтгэл догдлуулам яриа хийдэггүй байсан ч техник эзэмшсэнээр өөртөө итгэлтэй илтгэгч болох боломжтой. Гэхдээ ганцхан сандарлаа дарах нь сайн илтгэгч болно гэсэн үг биш юм. Тиймээс та дараах чадваруудыг эзэмших хэ
3. Биднийг сонгосонд баяртай байна Танай үйлчлүүлэгчдэд сонголт байсан бөгөөд танайхыг сонгосон. Тиймээс тэдэнд талархаж буйгаа илэрхийлж өрсөлдөгчийн тань оронд тантай ажиллах нь таатай байгааг хүлээн зөвшөөр.
Хэрэглэгчийг барьж тогтоох нь урт хугацааны ашигт ажиллагаанд ихээхэн хувь нэмэр оруулдаг ба одоо байгаа хэрэглэгчдэд бизнесээ борлуулах магадлал 60-70 хувьтай байдаг бол шинэ хэрэглэгчдэд энэ тоо 5-20 хувиар буурдаг байна.
Байгууллагынхаа сургалтын хөтөлбөрийг хөгжүүлэхээр хэн нэгнийг хөлсөлж байсан уу? Цөөн хэдэн ур чадварыг хөгжүүлснээр сургалтын хөтөлбөрийг боловсруулж чадна гэвэл та итгэх үү? Сургалт хөгжлийн хэрэгслүүдийн талаар та хэр ихийг мэдэх вэ? Уг нийтлэлээр дээрх асуултуудын хариултыг олох болно. Бид сургагч багш нарт шаардлагатай ур чадваруудаас хуваалцаж, мэдлэг солилцох болно.
Ихэнх эцэг эхчүүд хүүхдүүдтэйгээ ярилцах нь тэднийг хөгжүүлэхэд тустай гэдгийг мэддэг. Гэхдээ зүгээр нэг ярилцах нь чухал биш бөгөөд хэрхэн ярилцахаас хамаарч хүүхдүүдийн тархины хөгжилд нөлөөлдөг болохыг харуулсан шинэхэн судалгаа гарчээ.
Дэвшүүлсэн санаа тань гайхалтай, гэтэл зөрүүд хамтрагч тань өөрчлөлтөд  дургуй байна уу? Менежментийн ухааны Багийн зөрчлийн удирдлага чиглэлээр зөвлөгч  Рудьихер Клепш /Rüdiger Klepsch / хэрхэн амжилттай зорилгоо сурталчилан, итгүүлэн үнэмшүүлэх  талаар доорхи 5 зөвлөмжийг хүргэж байна.
Би мэдэхгүй гэж хэлэх буруутай мэт санагдаад байвал дараах хэлцийг хэлж заншаарай. Хэн нэгэнд хариултыг нь хэлж чадахгүй гацсан тохиолдол хэр их байдаг вэ?  Мэдээж хүн бүр бүгдийг мэдэж, бүгдэд хяналт тавих боломжгүй. Танд ямар ч хариулт байхгүй үед “би мэдэхгүй” гэж хэлэхгүйгээр дараах 4 хэлцийг туршаад үзээрэй.
Ажилд орох үндсэн шалгуур бол ажлын ярилцлага билээ. Амжилттай оролцохын тулд бэлтгэл чухал. Дараах асуултын хариултыг мэдэж байхад ямар ч ярилцлага амжилттай болно гэдэгт итгэлтэй байна.
Ярих, илтгэх ур чадвар бизнесийн шинэ хамтрагчтай болох, маркетингийн үр ашигаа нэмэгдүүлэх, хүмүүст хүртээмжтэй, үр ашигтай, итгүүлэх чадвар сайтай, хүчтэй мэдээлэл өгөх хамгийн чухал гүүр тул бидэнд зайлшгүй хэрэгтэй чадваруудын нэг билээ.
Анхны сэтгэгдэл харилцаанд томоохон нөлөө үзүүлдэг гэдгийг хүн бүр мэднэ. Анх танилцаж байгаа хүнийг хараад бид тухайн хүний талаар олон мэдээллийг авч болдог. Торонтогийн Их сургуулийн судалгаагаар хүмүүсийг хараад л царайнаас нь баян ядууг нь хэлэх боломжтой гэдгийг баталсан шинэхэн судалгаа гаргажээ.
Гайхалтай харилцааны чадваргүйгээр гайхалтай манлайлагч байна гэдэг боломжгүй зүйл. Харилцааны ур чадвар насан туршид суралцаж, амьдралынхаа туршлагаас олж авдаг ур чадвар юм. Тиймээс өнөөдрийн нийтлэлээрээ агуу манлайлагчдын харилцааны нууцаас хуваалцах гэж байна.
Амжилтад хүрэхийн тулд яах ёстой вэ? Биеийн хэлийн төвөөс /Center for Body Language/ салбар бүрт амжилттай яваа манлайлагчдийг судалж үр дүнтэй, итгэл төгс биеийн хэлийн үзүүлэлтийг тодорхойлсон юм.
Давтлага сайн үр дүнг өгдөг гэцгээдэг. Гэвч зөв хийхгүй бол давтлага үр дүнтэй болохгүй ч байж болно. Давтлага хийх шалгарсан 5 алхам байдаг. Үүнд:
Анхны сэтгэгдэл төрүүлэх ганц л боломж байдаг гэж хэлсэн байдаг.  Уг боломжоо хэрхэн үр дүнтэй ашиглах вэ?
Өөрийгөө болон бизнес санаагаа амжилттай танилцуулах нь хөрөнгө оруулалт авахад маш их нөлөөлдөг. Хөрөнгө оруулагчийнхаа хувьд би сайн бэлтгэсэн, тоон мэдээллүүдээ нарийн мэддэг бизнес эрхлэгчдэд боломж олгох магадлал өндөр байдаг.
Амжилтад хүрсэн хүмүүсийг угаас түүнд хүрэх хэмжээний тархитай байдаг гэж боддог. Харин нийгмийн сэтгэл судлаач Эми Кадди хандлага хэрхэн IQ-г илүү их нөлөөлж чаддаг талаар хувийн туршлагаасаа олж мэдсэн байна.
Сэтгэл хөдлөлөө удирдах, дарамт шахалтад тайван хэвээрээ үлдэх чадвар нь гүйцэтгэлд шууд хамаардаг. Стрессээ ил гаргах нь бие мах болоод сэтгэл зүйн эрүүл мэндэд хор хохиролтой. Yale study судалгаагаар удаан үргэлжилсэн стресс нь тархийг гэмтээдэг талаар нотолсон байдаг.
Өөрийгөө илэрхийлэхэд үгийн сонголт маш чухал. Тэр тусмаа ажил дээрээ бүгдийг хийж чадна гэсэн эерэг хандлагаа хадгалах хэрэгтэй. Тиймээс ажлынхаа хамт олонтойгоо харилцахдаа хэлэх үгээ болгоомжтой сонгох шаардлагатай болно. Хүмүүстэй харилцах харилцаандаа сөрөг уур амьсгал бий болгохоос сэргийлнэ.
Мөрөөдлийн ажилдаа орох гээд бүх талаар тэнцчихсэн харин ярилцлагадаа уначихсан юм биш биз. Магадгүй та гар барихдаа л бүх боломжоо алдчихсан ч юм билүү. Анхны уулзалтад тухайн хүнийг үнэлэх үнэлэмж явагдаж байдаг. Ийм учраас ажлын ярилцлагадаа сайхан сэтгэгдэл үлдээхийн тулд ярианы болон биеийн хэлэндээ анхаарал хандуулах хэрэгтэй. Ихэнх хүмүүсийн гаргадаг нийтлэг 7 алдааг хүргэж байна.