Харилцааны ур чадвараа хөгжүүлэх нь амжилтын үндэс болдог. Маш олон ажил мэргэжил нэн тэргүүнд харилцааны ур чадварыг шаарддаг. Бусадтай харилцана гэдэг 2 талын үйл явц. Тийм ч учраас уг чадварыг сайжруулахын тулд хүссэн санаагаа хүргэх, хүлээж авах гэсэн 2 үйл явцыг анхаарах хэрэгтэй.
Харилцаа холбоо тогтоох нь хувийн болоод албаны харилцаанд томоохон боломж болдог. Ямар нэгэн арга хэмжээнд хэн нэгэнтэй танилцах боломж гардаг. Тэр бүрд онцгой сэтгэгдэл төрүүлэхийн тулд тухайн байдалд тохирсон оновчтой зөв асуулт асуух хэрэгтэй.
Мэдээж ямар ч хүн бүх зүйлд өөртөө 100% итгэлтэй байж чадахгүй. Мөн үүний адилаар өөртөө үргэлж эргэлзээд яваад байх ч боломжгүй. Судалгаанаас харахад хүмүүс  өртөө итгэх итгэлээ алдаад эхлэхээр дараах 10 үгийг илүүтэй ашиглаж эхэлдэг нь нотлогдсон байна. Та ч гэсэн эдгээр үгнүүдийг байнга хэлээд байгаа юм биш биз?
жил дээр өдөр бүр, алхам тутамд танаас шинэ санааг гаргахыг шаарддаг хэрнээ яг гайхалтай санаа олсноо хэлэх үед бүгд тан руу үхсэн хүн гэнэт амилсан мэт харах тохиолдол танд тулгарч байсан уу?   Таныг дарга чинь үл ойшоож, бүгд л шоолонгуй харц шидэлж, танд сонсогдохгүй ч амандаа юм үглээд эхэлбэл мэдээж ямар л олиг байх билээ?  
Ажилчдаас санал асуулга авч, таагүй хариулт хүлээж авах нь хэзээд хүнд байдаг. Тиймээм таагүй, муу хариу сонсохоос айж байгууллагууд ажилчдын сэтгэл ханамжийн судалгаа авахаас зүрхшээх нь бий.
Баяр наадмын сар болж байгаатай холбогдуулан таны бизнест чухал нөлөө үзүүлдэг хүмүүст талархалаа заавал илэрхийлж байх нь маш чухал юм. Ялангуяа та бизнес эрхлэгч бол баяр наадмын сарыг юу ч хийлгүй өнгөрөөнө гэдэг маш том алдаа байх болно. Тиймээс та бүхэнд тэдгээр чухал хүмүүст хэрхэн талархал илэрхийлж болох хэд хэдэн аргыг танилцуулж байна.
Ихэнх хүмүүс гадаадад ажиллаж амьдардаг хүмүүсийн талаар нэлээд төөрөгдсөн хандлагатай байдаг. Гадаадад л ажиллаж, амьдардаг гэвэл тэр хүнийг бараг л “тэнгэрийн умдаг атгасан” мэт санадаг. Гэвч бодит байдал дээр тэд эх орондоо энх тунх амьдарч буй хүмүүстэй харьцуулахад харин ч олон бэрхшээлтэй нүүр тулж байдаг.  
Ажлын хамтрагч тань “ Ийшээ түрхэн анхаарлаа хандуулаад туслаач”  гэж  гуйхад  асуудалгүй зөвшөөрч болох ч  танд ажлаа тохоод тусч занг чинь ашиглаад байвал ч төвөгтэй шүү.
Гайхалтай харилцааны чадваргүйгээр гайхалтай манлайлагч байна гэдэг боломжгүй зүйл. Харилцааны ур чадвар насан туршид суралцаж, амьдралынхаа туршлагаас олж авдаг ур чадвар юм. Тиймээс өнөөдрийн нийтлэлээрээ агуу манлайлагчдын харилцааны нууцаас хуваалцах гэж байна.
Та ажилдаа мэргэшсэн, ярилцлагадаа супер бэлтгэгдсэн. Та уулзах хүний нөөцийн менежер, компаны талаар судалж, гэрийн даалгавраа хийсэн. Та албан тушаалдаа гайхалтай тохирохоо баталж өнгөрсөн хугацааны ололт амжилтынхаа талаарх сайхнан жишээ зэргээр ухаалаг хариулт бэлтгэсэн. Гэвч та ажилд орж чадахгүй байна уу? Үүнд нийтлэг хэдэн алдаа байдаг.
Ажилтнууд, хөрөнгө оруулагчид, түншүүд хэн нэгнийг шууд дагадаггүй. Харин тэд бизнесийн болон тайзнаас удирдагчдыг л дагадаг. Та мэргэжлийн шинжээчтэй утсаар ярих эсвэл бүхэл бүтэн байгууллагын танхимын уулзалтад ярьж байгаа эсэхээс хамааран зөвхөн таны агуулга, харагдах, сонсогдох байдал бус итгэл үнэмшил, ур чадвар тань шүүгдэж байдаг.
Би мэдэхгүй гэж хэлэх буруутай мэт санагдаад байвал дараах хэлцийг хэлж заншаарай. Хэн нэгэнд хариултыг нь хэлж чадахгүй гацсан тохиолдол хэр их байдаг вэ?  Мэдээж хүн бүр бүгдийг мэдэж, бүгдэд хяналт тавих боломжгүй. Танд ямар ч хариулт байхгүй үед “би мэдэхгүй” гэж хэлэхгүйгээр дараах 4 хэлцийг туршаад үзээрэй.
Ямар ч салбарт шинийг санаачлагчдад зориулсан үнэ цэнэтэй сургамж бол “Амжилттай санаагаа танилцуулах нь амжилттай логлайнаас хамаарна.” Хөрөнгө оруулалт авахгүй бол хамгийн сайхан санаа ч хэнд ч хэрэггүй болно. Санааг тань бодит болгох хүсэлтэй хүн бүрт нөлөөлөхийн тулд сэтгэл хөдөлгөм бөгөөд маш товч танилцуулгыг хүргэх хэрэгтэй. Үүний тулд логлайн хэрэгтэй.
Хүмүүс сэтгэл хөдлөлөө хүлээн зөвшөөрч шийдвэрлэж чадахгүй байгаа тохиолдолд бие махбодид физик байдлаар илэрч толгой өвдөх гэх мэтийн шинж тэмдэг илэрдэг. Бид мэдрэмжээсээ зайлсхийх нь олон эрсдэлийг дагуулдаг. Нөгөө талаас мэдрэмжээ хүлээн авч зөв тодорхойлсноор түүнээс гарах арга замыг олж асуудлыг шийдвэрлэж чаддаг.
Ажлын ярилцлаганд орохоос 15 минутын өмнө ирсэн байх шаардлагатай ба тэр хугацаанд бэлтгэх ёстой 15 зүйлийг танилцуулъя.
Харилцах ур чадвар аль ч салбарт шаардагддаг. Харилцааны ур чадварыг хөгжүүлэх алхам, зарим зөвлөгөөнүүдийг танилцуулъя.
Хэдий захирал биднийг сонгож ажилд авдаг ч, тэнд ажиллах эхний сонголтыг хийдэг хүн бол бид өөрсдөө билээ. Тэр хүнийг сонгож, удирдуулан, түүнээс суралцаж, карьер хөөн амжилттай ажиллахаар төлөвлөж байгаа бол дараах асуултыг түүнээс заавал асууж тодруулаарай.
Энгийн үгс гайхамшигт хүрэх түлхүүр болдог. Харилцаа холбоо тогтоох нь хувийн болоод албаны харилцаанд томоохон боломж болдог. Ямар нэгэн арга хэмжээнд хэн нэгэнтэй танилцах боломж гардаг. Тэр бүрд онцгой сэтгэгдэл төрүүлэхийн тулд тухайн байдалд тохирсон оновчтой зөв асуулт асуух хэрэгтэй. Иймээс дараах 8 хэлцийг санал болгож байна:
“Секунд хүрэхгүй хугацаанд л бид бүгдээрээ анх харсан хүнийхээ талаар дүгнэлт хийчихсэн байдаг. Анхны сэтгэгдэл бий болчихвол үүнийг өөрчлөх маш хэцүү. Энгийнээр хэлэхэд та хурдан хугацаанд хүчирхэг зүйл эхлүүлэх боломжтой бол харилцаа холбоо тогтоох илүү хялбар болно. Хүчирхэг анхны сэтгэгдэл гэдэг нь тухайн хүний талаар бие хүнийх нь хувьд маш их мэдээллийг өгдөг” гэж Дори Кларк хэлжээ.
Хэдий та хэмжээлшгүй их тэвчээртэй байлаа ч ганцаараа ажиллаж карьераа өсгөнө гэдэг боломжгүй асуудал. Тиймээс зарим нэгэн залхмаар ажилчидтай хэрхэн харилцвал зохилтой талаар хуваалцахаар шийдлээ. Ядаргаатай асуулт асуудаг түргэн ууртай нойтон хамуу шиг гар, ямар ч ажил хийдэггүй хэсүүлч нэгэн гэх мэт хүмүүстэй хэрхэн харилцах вэ?